Uutisiamme

Vanhusneuvostojen seminaarissa pureksittiin sote-ja maakuntauudistusta

Sote- ja maakuntauudistus puhuttaa ja myös huolettaa ikäihmisiä. Vanhusneuvostojen seminaarissa päästiin jyvälle ainakin siitä, missä uudistuksessa ollaan parhaillaan menossa ja mitä tekevät muutosagentit.

Maakuntajohtaja Anna-Mari Ahonen korosti tervetulosanoissaan ikäihmisten merkitystä aktiivisina vaikuttajina.

– Tove Janssonia lainatakseni, kun elää tarpeeksi vanhaksi, saa tehdä juuri sitä mitä haluaa. Otammekin ilolla vastaan kaiken sen, mitä haluatte antaa.

Kaupunkipolitiikan tiekartta III: Pieni kaupunki pärjää omaperäisyydellä

Kaupungistumisen isossa kuvassa suuret kaupungit ovat selkeitä voittajia, mutta pienillä ja keskisuurilla kaupungeillakin on toivoa pärjätä. Niiden menestyksen eväät syntyvät tunnistamalla megatrendien sivuja vastavirroista omat yksilölliset mahdollisuudet ja ryhtymällä toteuttamaan tulevaisuuttaan itse. Aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI julkisti tiistaina 9.5. Riihimäen taidemuseolla juuri ilmestyneen raporttinsa ”Pienten ja keskisuurten kaupunkien kukoistus – Kaupunkipolitiikan tiekartta III”.

Hämeen maakuntahallituksen päätökset 8.5.2017

Hämeen maakuntahallitus käsitteli kokouksessaan 8.5.2017 muun muassa uuden maakuntaohjelman valmistelutyön ajankohtaisia asioita ja keskusteli Hämeen kesäyliopiston tulevaisuudesta uudessa maakunnassa.

Uusi maakuntaohjelma laaditaan laaja-alaisessa yhteistyössä

Häme-ohjelma nimeä kantavan maakuntasuunnitelman ja maakuntaohjelman 2018–2021 valmistelutyö on jatkunut kevään ajan.

Häme-päivä 2017: Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat tuovat Hämeenlinnaan upean kattauksen kuoromusiikkia

Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat valtaavat Hämeenlinnan 12.–14.5.2017. Tapahtumaan osallistuu noin 2 800 kuorolaulajaa eri puolilta Suomea, aina Sodankylästä ja Lieksasta saakka. Mukana juhlahumussa on myös Puolustusvoimien varusmiessoittokunta. Koko Hämeenlinna soi ja laulaa juhlaviikonlopun ajan perjantaina 12.5. klo 18 Hämeenlinnan torilla järjestettävistä avajaisista lähtien.

AIKO-rahoitushaku on käynnissä 11.4.-5.5.2017

Vuoden 2017 rahoitushaussa haetaan yksivaiheisella haulla Kanta-Hämeen varautumissuunnitelman mukaisia hankkeita, jotka vahvistavat alueen muutosjoustavuutta sekä edistävät merkittävien kehittämisavauksien tai kokeilujen käynnistymistä.

Hakijoita pyydetään toimittamaan allekirjoitetut hankehakemukset 5.5.2017 klo 15.00 mennessä Hämeen liittoon osoitteella Niittykatu 5, 13100 Hämeenlinna. Rahoituspäätökset maakuntahallituksessa 12.6.2017

Hämeen liitto hakee kahta PROJEKTISUUNNITTELIJAA

Oma Häme valmistelee Kanta-Hämeen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen ja maakuntahallinnon uudistusta. Tavoitteena on järjestää sote-palvelut nykyistä tehokkaammin ja laadukkaammin sekä yksinkertaistaa julkista aluehallintoa vuoden 2019 alusta.

Hämeen liitto toimii Oma Hämeen kotipesänä. Hämeen liitto on Kanta-Hämeen 11 kunnan muodostama kuntayhtymä ja aktiivinen alueensa kehittäjä, jonka ydintehtäviä ovat edunvalvonta, maakuntakaavoitus ja aluekehittäminen.

Hämeen liitto hakee maakunnalliseen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen valmisteluun kahta