Maakuntajohtajan blogi

Maakuntajohtaja, Hämeen liitto

Rakas Joulupukki, lähestyn Sinua nyt ensimmäistä kertaa tästä maakuntajohtajan roolista käsin. En ehtinyt istua aiemmin koneen ääreen, ja aattoon on enää kovin vähän aikaa, joten pelkään että saatat kyllä olla jo pakkaamassa rekeä.

Maakuntajohtaja, Hämeen liitto

Takana intensiivinen ensimmäinen kuukausi maakuntajohtajan tehtävässä, keskellä todella kiinnostavaa vaihetta tässä kovatahtisessa muutoksessa.

Maakuntajohtaja, Hämeen liitto

Ensimmäinen työpäivä maakuntajohtajana alkaa junassa matkalla Helsinkiin. (Kuvaavasti kahvilavaunussa ilman paikkalippua, koska harventuneet junavuorot Hämeenlinnasta ovat tyypillisen ylibuukattuja, eikä istumapaikkoja ole saatavilla.)

Tämä keväällä alkanut valtionyhtiön yllättäen järjestämä kriisitilanne on hyvä esimerkki aiheesta, joka on vienyt todella paljon työaikaa edellisessä verkostojohtajan tehtävässäni ja tulee viemään tilaa myös maakuntajohtajan kalenterista.

Vs. rehtori, Hämeen kesäyliopisto

Mitä on vapaa sivistystyö? Onko se iltaisin kansalaisopiston englannin keskustelukerhoa vai Askartele mitä vain kahvipusseista –kursseja? Onko se kansanopistovuosi, jolloin nuori itsenäistyy ja opiskelee tulevia jatko-opintoja silmällä pitäen? Onko se viikonlopun liikuntakurssi urheiluopistolla? Vai onko se tavoitteellista yliopisto-opiskelua kesäyliopistossa? Se on kaikkea tätä ja vielä paljon enemmän.

Maakuntainsinööri, Hämeen liitto

Vuoden 2016 Häme-päiväksi valittu Poronpolku-tapahtuma viettää 50-vuotisjuhliaan sunnuntaina 25.9.2016. Poronpolku on myös Etelä-Suomen suurin kuntoliikuntatapahtuma. Tänä vuonna varsinaisena tapahtumapäivänä sunnuntaina paikalle odotetaan noin 2500 osallistujaa ja lauantaiseen Poronpolun polkaisu -tapahtumaan noin 400 maastopyöräilyn harrastajaa. Osallistujia on vauvasta vaariin, myös koirat ja muut pienehköt nelijalkaiset ovat tervetulleita.

Vt. maakuntajohtaja, Hämeen liitto

Jos olisi mahdollista tehdä vain yksi työmatka ulkomaille vuodessa, valitsisin todennäköisesti Itämeren alueen maakuntien verkoston (Baltic Sea States Subregional Co-operation, BSSSC) vuosikonferenssin. Sinne kokoontuvat vuosi toisensa jälkeen kiinnostavimmat toimijat ja parhaat yhteistyökumppanit. Puhujat ovat korkeatasoisia ja työpajat antoisia.