HAMKille merkittävä rahoitus Itämeren alueen ohjelmasta

Hämeen ammattikorkeakoulun johtamalle OSIRIS-hankkeelle myönnettiin yhteensä 2,1 miljoonan euron rahoitus, josta HAMKin ja projektiin osallistuvan Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy:n osuus on yhteensä lähes 400 000 euroa. Hanke edistää uusia yrittäjyysmahdollisuuksia sekä älykkäiden tuotteiden kehittämistä ja palveluinnovaatioita vastaamaan ikääntyvän väestön erityistarpeita. Hankkeessa on Suomen lisäksi kumppaneita Tanskasta, Virosta, Latviasta ja Liettuasta.

Läntisten maakuntien raideliikennettä nopeutettava

Läntisen Suomen kuusi maakuntaa valmistelivat vajaa vuosi sitten yhteisen raideliikenteen kehittämisesityksen ”Päärata Plussan”, jonka maakuntien edustajat esittelivät liikenneministeri Anne Bernerille. Esitys sisältää nopeiden raideyhteyksien kehittämisen osana työssäkäyntialueiden laajentamista, talouskasvun edistämistä ja ilmastonmuutoksen hillitsemistä.

Hämeen vaalipiirin kansanedustajat valitsivat puheenjohtajansa ja kävivät läpi maakunta- ja sote-uudistuksen tilannetta Kanta-Hämeessä ja Päijät-Hämeessä

Hämeen vaalipirin kansanedustajat kokoontuivat 11.9. syyskauden ensimmäiseen vaalipiirin kokoukseen ja valitsivat vaalipiirin puheenjohtajistoksi Martti Taljan (pj) ja Aino-Kaisa Pekosen (varapj).

Hämeen liitto hakee MAAKUNNAN KEHITTÄMISPÄÄLLIKKÖÄ

Hämeen liitto on Kanta-Hämeen 11 kunnan muodostama kuntayhtymä ja aktiivinen alueensa kehittäjä, jonka ydintehtäviä ovat edunvalvonta, maakuntakaavoitus ja maakunnan kehittäminen. Hämeen liitto toimii maakunta- ja sote-uudistusta valmistelevan Oma Häme -hankkeen kotipesänä. Osana Hämeen liittoa toimii myös Hämeen kesäyliopisto. Toimipaikkamme sijaitsee Hämeenlinnassa. Lisätietoja Hämeen liitosta löydät osoitteesta: www.hameenliitto.fi/

Haemme Hämeen liittoon

Neljä kantahämäläistä yritystä Suomen sadan potentiaalisimman kasvuyrityksen joukkoon!

Kanta-Hämeestä on valittu neljä yritystä Suomen sadan potentiaalisimman kasvuyrityksen joukkoon. Kanta-Hämeen Kasvupolun voittaja Eezery Enterprise sekä kunniamainninan saanut FM-Haus Oy kilpailevat Kasvu Open Karnevaalin yhteydessä järjestettävässä finaalissa Jyväskylässä. Kasvu Openin muissa alkusarjoissa pärjänneet Ekokamu Oy ja Simosol Oy vaikuttavat nekin Kanta-Hämeessä.

Hämeen maakuntahallituksen päätökset 18.6.2018

Hämeen maakuntahallitus kokouksessaan 18.6.2018 antoi lausunnon Riihimäen kaupungille kuntalaisaloitteesta koskien Riihimäen siirtymistä Kanta-Hämeestä Uudenmaan maakuntaan. Lisäksi hallitus käsitteli Kanta-Hämeen väestösuunnitetta, myönsi rahoitusta kymmenelle hankkeelle, avasi Hämeen kesäyliopiston rehtorin viran hakuun ja teki ehdotuksen valtion taidetoimikunnan jäsenen nimeämisestä.