Uutisiamme

Hämeen maakuntahallituksen päätökset 15.1.2018

Maakuntahallitus käsitteli ja hyväksyi kokouksessaan 15.1.2018 Hämeen liiton työohjelman vuodelle 2018.

Hallitus halusi nostaa erityisesti kuluvan vuoden työagendalle Häme-ohjelman 2018+ painopisteiden toteuttamisen yhdessä maakunnan muiden toimijoiden kanssa, jotta maakunnasta saadaan uudistuva, muutosjoustava ja elinvoimainen. Yhteisen tahdon luominen perustuu aktiiviseen yhteistyöhön, neuvotteluihin ja verkostoitumiseen maakunnan sisällä ja enenevässä määrin myös maakuntarajojen yli, valtakunnallisesti ja kansainvälisesti.

Hämeen maakuntahallituksen päätökset 18.12.2017

Hämeen maakuntahallitus kokoontui 18.12.2017 vuoden viimeiseen kokoukseensa. Hallitus antoi lausunnon valinnanvapauslaista ja päätti Kanta-Hämeen maakunnan lähtemisestä mukaan Visit Finlandin Lakeland -markkinointikokonaisuuteen.

Maakuntahallitus myös hyväksyi Kanta-Hämeen maakuntakaavan 2040 lähetettäväksi viranomaislausunnoille. Lausunnot pyydetään helmikuun 2018 loppuun mennessä.

Kanta-Hämeen maakunnallinen nuorisovaltuusto valitsi puheenjohtajiston

Torstaina 14.12.2017 tehtiin historiaa, kun Kanta-Hämeen ensimmäinen maakunnallinen nuorisovaltuusto järjestäytyi alueen nuorisovaltuutettujen toimesta. Kokouksessa 17 nuorisovaltuutettua eripuolelta Kanta-Hämettä vahvistivat maakunnallisen nuorisovaltuuston kooksi maksimissaan 19 nuorta. Paikkojen jako tehdään porrastetusti kuntien asukasluvun perusteella.  Samalla nuoret hyväksyivät toimintasäännön ja valitsivat puheenjohtajiston. Kokouksen avasivat nuoret hämäläiset valtuutetut Anni Puntila Hämeenlinnasta ja Jere Mattila Riihimäeltä.

Maakuntajohtajan blogi: Päiväni murmelina

Muistanette otsikon mukaisesti nimetyn amerikkalaisen komedian 1990-luvulta? Bill Murrayn esittämä päähenkilö herää elokuvassa aamu toisensa jälkeen elämään yhtä ja samaa päivää aina uudelleen. Tapahtumat seuraavat toisiaan päivä päivältä  samassa järjestyksessä ilman että päähenkilö Phil pystyy mitenkään vaikuttamaan tilanteen kulkuun. Philin vaikuttamismahdollisuudet rajoittuvat vain hänen omiin reaktioihinsa.

Kulttuuriyhdistys Kuvio ja Minna Lehtola saivat kulttuuritunnustuspalkinnon

Lounais-Hämeessä toimiva Kulttuuriyhdistys Kuvio ry ja yhdistyksen tuottaja Minna Lehtola saivat Hämeen liiton kulttuuritunnuspalkinnon Forssassa maanantaina 27.11.17.

– Yhdistys perustettiin kulttuurin yhteistyöverkostoksi ja kokoavaksi voimaksi. Kulttuuriyhdistys Kuvio on ottanut tehtävän taitavasti haltuun ja vienyt sitä eteenpäin, kiitteli maakuntavaltuuston puheenjohtaja Timo Heinonen.

Sivut