Hämeen liitto etsii nuorisoedustajaa Itämeren alueen maakuntien nuorisoverkostoon

Oletko 16-22vuotias innostunut, kansainvälisistä ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut nuori, jolla on sujuva englanninkielen taito? Omaat reippaan otteen, avoimen mielen ja olet hämäläinen?

Vastasitko kyllä? Olet etsimämme henkilö!

Tarjolla on huikea mahdollisuus päästä mukaan kansainväliseen toimintaan, kun Hämeen liitto etsii yhtä nuorta Kanta-Hämeen maakunnan edustajaksi mukaan Itämeren alueen maakuntien nuorisoverkostoon.

Kahden vuoden edustustehtävä tarjoaa näköalapaikan kansainvälisessä verkostossa, kavereita ja kokemuksia, mahdollisuuksia kokea ja oppia uutta! Pääset 2-3 kertaa vuodessa matkaamaan verkoston kokouksiin Itämeren alueella. Hämeen liitto vastaa kustannuksista ja antaa tukea toimintaan nuorisoverkostossa.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus, vaikkapa videona, 9.6.2017 klo 15.00 mennessä osoitteeseen hameenliitto@hame.fi. Otsikoi hakemus ”BSSSC Youth representative”.

What’s this about?

Itämeren alueen maakuntien verkoston tavoitteena on puhdas Itämeri ja alueen korkea elintaso. Jäsenalueet ratkovat yhdessä kysymyksiä merenkulun turvallisuudesta, energia- ja ilmastoasioista, nuorisoasioista ja pohjoisesta ulottuvuudesta ja koheesiopolitiikasta.

• Englanniksi BSSSC eli Baltic Sea States Sub-regional Co-operation.
  • Hämeen liiton tärkein kansainvälinen yhteistyöfoorumi.
  • Yhteistyöllä jo lähes 25-vuotiset perinteet.
  • BSSSC:n jäsenmaakuntia on kaikista Itämeren alueen valtioista: Suomeasta, Ruotsista, Tanskasta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Puolasta, Saksasta, Venäjältä ja Norjasta.
  • Jäsenalueita on 162, mukaan lukien kaikki suomalaiset maakunnat.
  • Verkoston vetovastuussa vuoden 2017 alusta alkaen on ollut Itä-Norjan maakuntien liittouma.

Nuorisoverkosto on yksi tulevaisuuteen suuntautuneimpia toimintamuotoja, joita koko yhteistyöllä on. Se pohtii nuorten näkökulmasta samoja asioita kuin edellä. Nuorisoverkosto järjestää omia kokouksia ja työpajoja verkoston konferenssien yhteydessä.

Lisätietoja:
www.bsssc.com/youth