• Suomi
  • Русский
  • Svenska

Maakuntakaava 2040

Kanta-Hämeen maakuntakaava 2040:n luonnos ja valmisteluaineisto ovat nähtävillä maankäyttö- ja rakennuslain 62§ perusteella 6.2. – 3.3.2017. Valmisteltava kaava on kokonaismaakuntakaava, joka saadessaan lainvoiman korvaa kaikki Kanta-Hämeessä nykytilanteessa voimassa olevat maakuntakaavat. Kaavaluonnoksen pohjalta valmisteltava kaavaehdotus on tarkoitus käsitellä maakuntavaltuustossa vuonna 2018.

Maakuntakaavaluonnos on nähtävillä Hämeen liiton virastossa (Niittykatu 5, 13100 Hämeenlinna) ja maakunnan kunnissa julkisten kuulutusten ilmoitustaululla tarkemmin ilmoitettavassa paikassa.

Mielipiteet luonnoksesta tulee esittää 3.3.2017 klo 15.00 mennessä. Kirjallisesti ne voi toimittaa Hämeen liiton virastoon Niittykatu 5,13100 Hämeenlinna tai asianomaiseen kuntaan. Kirjallisen palautteen voi esittää vapaamuotoisella kirjeellä tai tulostettavalla lomakkeella. Mielipiteen voi esittää myös  sähköisellä palautelomakkeella tai sähköpostilla hameenliitto@hame.fi.

Mielipiteitä voi esittää myös Hämeen liiton edustajille joko liiton virastossa nähtävilläoloaikana tai seudullisissa esittely- ja kuulemistilaisuuksissa:

14.2. Hämeenlinna klo 14–18, Wetterin auditorio, Wetterhoffinkatu 2

15.2. Riihimäki klo 14–18, Hyria koulutus Oy:n auditorio, Sakonkatu 1

22.2. Forssa klo 14–18, Forssan kaupungin valtuustosali, Turuntie 18

Tilaisuudet ovat avoimia muillekin kuin ao. seudun asukkaille.

Lisätietoja:
Suunnittelujohtaja Heikki Pusa,