• Suomi
  • Русский
  • Svenska

Suomi 100 vuotta 2017

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuosi 2017 on sukupolvemme merkittävin juhlavuosi. Se antaa mahdollisuuden ymmärtää mennyttä, kokea vuosi yhdessä ja luoda suuntaa Suomen tulevaisuuteen.

Sydämellisesti tervetuloa mukaan – tehdään loistava Suomi 100 Juhlavuosi Kanta-Hämeeseen YHDESSÄ!

Visio 2117
Elokuvassa tarkastellaan suomalaisten saavutuksia vuodesta 2017 vuoteen 2117. Opiskelijat toteuttivat videon 100visio -kilpailuun osana pakollista Suomen historian kurssia. Videon tekijät: Janakkalan lukion oppilaat Noora Hannukka, Jaakko Hämäläinen, Tuomas Jalava, Juulia Kekki, Riina Oinonen, Aleksi Pasanen, Pilvi Pikivirta, Jose Ruostetsaari ja Matias Siivonen.

Suomi 100 / Valtioneuvoston kanslia

Suomi 100 Kanta-Hämeen aluetuen haku on päättynyt. Aluetukea jaettiin Suomi 100 -statuksen saaneille hankkeille noin 50 000 euroa.

Tule mukaan ja tee oma kasvokuvitus: Suomen kasvot
HAE Suomi 100 statusta, katso Suomi 100 statuksen haku valtioneuvoston kanslialta

Lisätiedot: jaana.laakso@hame.fi050 370 1417

Kun hanke on saanut Suomi 100 statuksen

- Olethan ystävällinen ja toimitat lyhyen esittelytekstin ja kuvan hankkeesta jaana.laakso@hame.fi, niin saamme hankkeesi esille myös tälle nettisivulle, Kanta-Hämeen Suomi 100 Facebookiin ja Instagramiin sekä tämän sivun oikeassa palkissa oleviin esityksiin ja esitteeseen.

Juhlavuoden kuva-arkisto, valtioneuvoston kanslian (VNK) pyyntö:

- Pyydämme ohjelmaan liitettyjä hankkeita toimittamaan meille kuvia tapahtumistaan osoitteeseen: suomi100@vnk.fi. Kokoamme meille toimitetut tapahtumakuvat juhlavuoden kuva-arkistoon. Lisää kuvaan keskeiset tiedot tapahtumasta: tilaisuuden nimi, paikka ja aika.

Tietoa Suomi 100 -tunnuksen käytöstä

- Vaaliehdokas tai puolue eivät voi käyttää Suomi 100 -tunnusta mainonnassaan. Suomi 100 -juhlavuosi on poliittisesti sitoutumaton ja kaikille avoin hanke, eikä tunnuksen käyttö tällaisissa yhteyksissä ole sallittua.

Suomi 100 yhteyshenkilösi

Kanta-Häme: Jaana Laakso