• Suomi
  • Русский
  • Svenska

Suomi 100 vuotta 2017

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuosi 2017 on sukupolvemme merkittävin juhlavuosi. Se antaa mahdollisuuden ymmärtää mennyttä, kokea vuosi yhdessä ja luoda suuntaa Suomen tulevaisuuteen.

Sydämellisesti tervetuloa mukaan – tehdään loistava Suomi 100 Juhlavuosi Kanta-Hämeeseen YHDESSÄ!

Suomi 100 -ohjelmaan voi hakea vielä lokakuun ajan

Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden ohjelmasta on kasvanut kaikkien aikojen laajin ja monipuolisin ohjelmakokonaisuus Suomessa. Kaikille avoimeen ohjelmaan on liitetty tähän mennessä lähes 5 000 erilaista hanketta, ja Suomi 100 -toimintaa on kaikilla mantereilla yli sadassa maassa. Suomen itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaan voi hakea mukaan vielä lokakuun ajan. Haku päättyy 31.10.2017.

Visio 2117
Elokuvassa tarkastellaan suomalaisten saavutuksia vuodesta 2017 vuoteen 2117. Opiskelijat toteuttivat videon 100visio -kilpailuun osana pakollista Suomen historian kurssia. Videon tekijät: Janakkalan lukion oppilaat Noora Hannukka, Jaakko Hämäläinen, Tuomas Jalava, Juulia Kekki, Riina Oinonen, Aleksi Pasanen, Pilvi Pikivirta, Jose Ruostetsaari ja Matias Siivonen.

Suomi 100 / Valtioneuvoston kanslia

Suomi 100 Kanta-Hämeen aluetuen haku on päättynyt. Aluetukea jaettiin Suomi 100 -statuksen saaneille hankkeille noin 50 000 euroa.

Tule mukaan ja tee oma kasvokuvitus: Suomen kasvot
KATSO: Suomi 100 Kahvita, Liputa, Valaise
HAE Suomi 100 statusta, katso Suomi 100 statuksen haku valtioneuvoston kanslialta

Lisätiedot: jaana.laakso@hame.fi050 370 1417

Kun hanke on saanut Suomi 100 statuksen

- Olethan ystävällinen ja toimitat lyhyen esittelytekstin ja kuvan hankkeesta jaana.laakso@hame.fi, niin saamme hankkeesi esille myös tälle nettisivulle, Kanta-Hämeen Suomi 100 Facebookiin ja Instagramiin sekä tämän sivun oikeassa palkissa oleviin esityksiin ja esitteeseen.

Juhlavuoden kuva-arkisto, valtioneuvoston kanslian (VNK) pyyntö:

- Pyydämme ohjelmaan liitettyjä hankkeita toimittamaan meille kuvia tapahtumistaan osoitteeseen: suomi100@vnk.fi. Kokoamme meille toimitetut tapahtumakuvat juhlavuoden kuva-arkistoon. Lisää kuvaan keskeiset tiedot tapahtumasta: tilaisuuden nimi, paikka ja aika.

Tietoa Suomi 100 -tunnuksen käytöstä

- Vaaliehdokas tai puolue eivät voi käyttää Suomi 100 -tunnusta mainonnassaan. Suomi 100 -juhlavuosi on poliittisesti sitoutumaton ja kaikille avoin hanke, eikä tunnuksen käyttö tällaisissa yhteyksissä ole sallittua.

Suomi 100 yhteyshenkilösi

Kanta-Häme: Jaana Laakso