100visio – Visioi Itsenäisyysjulistus uusiksi!

Juuri Sinä, Nuori! Tule mukaan visioimaan Suomelle uusi Itsenäisyysjulistus!

100visio – Visioi Itsenäisyysjulistus uusiksi!

Juhlavuoden kunniaksi kutsumme kaikki Kanta-Hämeen yläkoulut, erityiskoulut, ammatilliset oppilaitokset ja lukiot tekemään Suomelle uuden ”itsenäisyysjulistuksen” eli vision Suomen ja suomalaisten seuraavasta sadasta vuodesta.

Vision pohjana voi olla aiempi 100 vuotta sitten tehty itsenäisyysjulistus tai liikkeelle voi lähteä ihan, uudella idealla. Tyyli on vapaa. Uusi visio voi olla muodoltaan tekstiä, liikkuvaa kuvaa, valokuvaa tai piirros tai siinä voivat yhdistyä kaikki nämä. Pääasia on, että vision avulla tuodaan esille se, miten tai millaiseksi nuoret toivovat Suomen kehittyvän seuraavan sadan vuoden aikana. Esitystapa ei saa olla ketään syrjivä. Esityskielinä voi olla suomi, ruotsi, saame tai viittomakieli.

Lähetä visiosi perjantaihin 12.5.2017 mennessä:

hameenliitto@hame.fi tai Hämeen liitto, Niittykatu 5, 13100 Hämeenlinna / 100visio.

Kanta-Hämeen Suomi 100 alueverkosto valitsee 17.5.2017 5-10 parasta visiota lähetettäväksi valtakunnalliseen kilpailuun.

Kanta-Hämeen Visioiden parhaat julkaistaan myös netissä http://hameenliitto.fi/fi/suomi100 sekä facebookissa https://www.facebook.com/suomi100kantahame/

Alkusyksystä 2017 valtakunnallinen raati (kirjailijoita, taiteilijoita sekä edustajia nuorisoliitoista, Suomi100 -hankkeesta, eduskunnasta ja alkuperäisen itsenäisyysjulistuksen allekirjoittaneista senaatinsuvuista) valitsee voittajan.

Voittanut Visio julkistetaan 15.11.2017 eduskunnassa Pikkuparlamentin ”Pärjäävätkö demokratiat maailmassa” seminaarissa, johon sisältyy voittajavision tehneiden nuorten puheenvuoro.

Katso:  www.100visio.fi

Lisätietoja:

Katso oman kuntasi / kaupunkisi yhteyshenkilö http://hameenliitto.fi/fi/suomi100

Valtakunnallinen 100visio yhteyshenkilösi on:
Susanna Virkki, Satakuntaliitto, susanna.virkki@satakunta.fi, 044 711 4313