Puhtauspäivänä 4.12. kiitetään siivoojia

Siivous – sitä tuskin huomaa, kun kaikki toimii, mutta sen puuttuminen huomataan heti. Etenkin terveydenhuollon kohteissa siivous on kriittinen tekijä, mutta se vaikuttaa myös jokaisen arkeen työpaikoilla, kouluissa ja muissa julkisissa tiloissa.

Puhtauspäivänä jokainen voi kiittää omaan arkeensa vaikuttavia siivoojia vapaavalintaisella tavalla. Näkyvämmäksi kiitoksen saa laittamalla sen, kuvia ja kuulumisia myös Puhtauspäivän Facebook-sivulle, Instagramiin tai Twitteriin #kiitäsiivoojaa -tunnisteella. Tuhannet puhtausalalla toimivat pitävät Puhtauspäivänä #kiitäsiivoojaa -tarraa.

Tänä vuonna Puhtauspäivä on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa!

Suomi on siivouksessa maailman parhaimmistoa. Suomen juhlavuonna havainnollistetaan myös siivoustyön kehityskaarta ja alan monipuolisia mahdollisuuksia alasta kertovan Puhtautta 100 vuotta -julisteen avulla. Juliste sopii hyvin esimerkiksi koululuokkiin tai julkisiin tiloihin. Kuvaa voi tulostaa maksutta Puhtauspäivän verkkosivulta tai tilata painettuna julisteena. Päiväkodeille ja alakouluille on myös oma Puhtauspäivän infopaketti.

Kaikki päivään liittyvä tieto on koottu Puhtauspäivän verkkosivulle.
Puhtauspäivän tapahtumia voi seurata Facebookista Puhtauspäivä-sivulta.
Suomessa Puhtauspäivää vietetään nyt kolmatta kertaa. Kuvia aiemmilta vuosilta löytyy Puhtauspäivän Facebook-sivulta sekä Instagramista ja Twitteristä #kiitäsiivoojaa -tunnisteella. Vastaavaa siivoojiin liittyvää teemapäivää vietetään samaan aikaan myös Norjassa ja Ruotsissa.