Hämeen maakuntahallituksen päätökset 18.6.2018

Hämeen maakuntahallitus kokouksessaan 18.6.2018 antoi lausunnon Riihimäen kaupungille kuntalaisaloitteesta koskien Riihimäen siirtymistä Kanta-Hämeestä Uudenmaan maakuntaan. Lisäksi hallitus käsitteli Kanta-Hämeen väestösuunnitetta, myönsi rahoitusta kymmenelle hankkeelle, avasi Hämeen kesäyliopiston rehtorin viran hakuun ja teki ehdotuksen valtion taidetoimikunnan jäsenen nimeämisestä.

Kanta-Hämeen Kasvupolun voittoon lähilogistiikan mullistaja sekä erilainen rakennusfirma

Kanta-Hämeen lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu Eezery Enterprise Oy. Kunniamaininnan sai FM-Haus Oy. Yritykset etenevät valtakunnalliseen finaaliin 100 parhaan kasvuyrityksen joukkoon. Tästä sadan joukosta valitaan Startup ja Start Again -sarjojen parhaat yritykset valtakunnallisessa finaalissa lokakuussa.

Rahoitusinfo 6.6.2018 (matkailu, kulttuuri ja luovat alat)

12.06.2018

Puheenjohtajana toimii
Tuomo Kauha, Team Finland Kasvu- ja kansainvälistymiskoordinaattori,  Kanta-Häme, Hämeen ELY-keskus

13.00
Tervetuloa, Tuomo Kauha, Hämeen ELY-keskus

13.10
Syksyn 2018 ESR-haku sekä valtakunnallinen Luovaa osaamista hankekokonaisuus sekä miten hyvä hankehakemus rakennetaan, Valtteri   Karhu, rahoitusasiantuntija, Hämeen ELY-keskus

• Kuulijoiden kommentit ja kysymykset

13.50
Iltapäiväkahvi

Euroopan komissio ehdottaa Suomen pääradan mukaan ottamista EU:n liikenneverkon ydinkäytäviin - päätös mahdollistaa EU-rahoituksen hakemisen pääradan investointeihin

Euroopan komissio on julkaissut tänään 6.kesäkuuta esityksensä seuraavasta Verkkojen Eurooppa (CEF)-ohjelmasta EU:n rahoituskaudelle 2021-2027. Suomen päärata on esityksessä mukana osana North Sea - Baltic -ydinkäytävän laajennusta pohjoiseen.

Ohjelman kautta toteutetaan Euroopan TEN -liikennepolitiikkaa ja rakennetaan uutta sekä kunnostetaan ja kehitetään nykyistä liikenneinfrastruktuuria. Komission esitys uudeksi CEF -instrumentiksi toisi 30,6 miljardia € TEN-liikenneverkon kehittämistarpeisiin.

Hämeen maakuntavaltuuston päätökset 28.5.2018

Hämeen maakuntavaltuusto kokoontui kevään kokoukseen Riihimäelle Ammattiopisto Hyrian tiloihin maanantaina 28.5.2018.

Maakuntavaltuusto otti kantaa maakunta- ja sote-uudistuksen valmisteluun

Maakuntavaltuuston kannanotto maakunta- ja sote-uudistuksen valmisteluun:

Hämeen maakuntavaltuuston mielestä sosiaali-ja terveydenhuollon uudistaminen on tärkeää, mutta eduskunnan käsittelyssä olevat sote-lait kaipaavat vielä viilaamista.

Страницы