Hämeen maakuntahallituksen päätökset 18.12.2017

Hämeen maakuntahallitus kokoontui 18.12.2017 vuoden viimeiseen kokoukseensa. Hallitus antoi lausunnon valinnanvapauslaista ja päätti Kanta-Hämeen maakunnan lähtemisestä mukaan Visit Finlandin Lakeland -markkinointikokonaisuuteen.

Maakuntahallitus myös hyväksyi Kanta-Hämeen maakuntakaavan 2040 lähetettäväksi viranomaislausunnoille. Lausunnot pyydetään helmikuun 2018 loppuun mennessä.

Kanta-Häme mukaan Visit Finlandin Lakeland-markkinointiin

Matkailun kehittämiselle Kanta-Hämeessä on tarvetta ja kehittämistoimi onkin yksi osa Kanta-Hämeen maakunnan vetovoiman lisäämistä. Yhteinen näkemys kehittämistarpeesta on tunnistettu jo aiemmin tänä vuonna niin maakunnan kuntien, Hämeen liiton, maakunnan matkailuyrittäjien kuin yrittäjäjärjestöjenkin toimesta.

Kanta-Häme kuuluu Visit Finlandin Lakeland -alueeseen. Maakuntahallitus päätti, että Kanta-Häme lähtee mukaan Lakeland-markkinointiyhteistyöhön. Yhteistyö Visit Finlandin kanssa edistää maakunnan matkailun kehittämistä ja markkinointia. Lakeland-kokonaisuuteen liittyy erilaisia hankkeita, jotka tarkentuvat myöhemmin.

Lisätiedot: yhteysjohtaja Jouko Ylipaavalniemi, p. 050 327 2837

Maakuntahallitus lausui valinnanvapauslain luonnoksesta

Hämeen maakuntahallitus antoi sosiaali- ja terveysministeriölle kriittisiä näkökulmia sisältävän lausunnon valinnanvapauslain luonnoksesta. Valinnanvapaus osana hyvinvointijärjestelmää on maakuntahallituksen mukaan tärkeä ja tavoiteltava asia, mutta sitä ei pidä toteuttaa millä hinnalla hyvänsä. Valinnanvapauden pitää olla toimiva osa ehjää hyvinvointijärjestelmän kokonaisuutta.

Lue koko lausunto Oma Hämeen -verkkosivuilta.

Lisätiedot: muutosjohtaja Jukka Lindberg, p. 040 595 0631

Kokousasiakirjat

Hämeen maakuntahallitus kokoontuu vuonna 2018 seuraavasti:
15.1., 12.2., 5.3., 16.4., 7.5., 18.6., 27.8., 17.9., 8.10., 5.11. ja 17.12.2018

Maakuntavaltuusto kokoontuu vuonna 2018 seuraavasti: 28.5. ja 26.11.2018.