Tavastland

Historisk livskraft och äkta kultur

Tavastland är ett av Finlands nio historiska landskap. Tavastlands landskap är centralt beläget bland Finlands största stadscentrum. Från Tavastland färdas man på endast en timme till huvudstadsregionen. Stadslivets fördelar förenas med unika landskap och lugnet i naturen. Vi satsar på boende, utbildning, entreprenörskap och ett mångsidigt kulturutbud.

Under de senaste åren har Tavastland hört till vårt lands mest framgångsrika landskap. På området, som har en areal på 5 700 kvadratkilometer, bor totalt över 175 000 invånare.

Forssaregionen

Grönt förnuft och industri på toppnivå

Forssaregionen eftersträvar att vara en miljömässigt förnuftig region som satsar på miljövänlig verksamhet som stöder hållbar utveckling. Regionen är känd för mångsidigt kunnande och forsknings- och utbildningsorganisationer. Forssaregionen erbjuder trivsamt boende i mitten av det vackra Tavastland och invid goda förbindelser. På området finns många alternativ för boende: allt från egnahemshus till hästgårdar. Invånarna erbjuds hög servicenivå på kommunala och privata tjänster samt korta avstånd – farväl rusningstrafik och brådska!

Forssaregionen: Forssa, Humppila, Jokioinen, Tammela, Ypäjä

Tavastehusregionen

Historiska fläktar och framtidens vindar

I Tavastehusregionen kombineras stadslivets fördelar med naturens stillhet. I regionen har man gjort olika satsningar på

såväl boende, utbildning, företagsverksamhet som kultur. I kommunerna finns otaliga arbets- och utbildningsmöjligheter men med bara en timmes avstånd från södra Finlands största städer finns det också goda möjligheter att arbeta någon annanstans. Vår nationaltonsättare Sibelius hemtrakt är även ett intressant turistmål och en vagga för god, närproducerad mat.

Tavastehusregionen: Hattula, Tavastehus, Janakkala

Riihimäkiregionen

Dragningskraft nära huvudstadsregionen

Den växande Riihimäkiregionen lockar ständigt nya invånare och företag från Helsingforsregionen. Vi erbjuder

mångsidiga boendealternativ och vacker natur på ett logistiskt perfekt område – bara en timmes resa från huvudstadsregionen.

Kommunal och kommersiell service samt skolor och daghem finns nära och tomtpriserna är betydligt förmånligare än i huvudstadsregionen. Njut av kvalitetsboende men arbeta var det passar dig bäst: den ekologiska spårtrafiken är en del av en fungerande vardag!

Riihimäkiregionen: Hausjärvi, Loppi, Riihimäki